Komunikatorska stroka v vrtincu nepredvidljivosti
Portorož, 11. 5. 2023 – Danes in jutri se v Portorožu odvija že 25. Slovenska konferenca o odnosih z javnostmi (SKOJ), ki enkrat letno poveže domače in tuje komunikatorje, ki konferenco razumejo kot mesto združenih trendov na področju odnosov z javnostmi. Na dogodku so podelili tudi Prizme, nacionalne strokovne nagrade za odličnost izvedenih komunikacijskih programov na področju odnosov z javnostmi, in Primus, nagrado za komunikacijsko odličnost managerjev in managerk.
Slovensko društvo za odnose z javnostmi (PRSS) je 250 udeležencem 25. konference SKOJ postreglo z bogatim programom, katerega rdeča nit je nepredvidljivost, ki je ena redkih stalnic v življenju tako komunikatorjev, kot vodij in organizacij samih. Uvod v pester program je bil pogovor dr. Dejana Verčiča (profesor in vodja Centra za marketing in odnose z javnostmi na Fakulteti za družbene vede v Ljubljani ter partner v družbi Herman & partnerji) z dr. Ansgarjem Zerfassom (profesor in predstojnik oddelka za strateško komuniciranje na Inštitutu za komunikacijske in medijske študije, Univerza v Leipzigu, Nemčija) o transformaciji sveta, vodenja in komunikacijske stroke, na kratko pa sta se dotaknila tudi knjige “Komunikacijska odličnost. Kako razvijati, upravljati in voditi izjemno komuniciranje”, katere soavtorja sta. Knjiga je v teh dneh izšla v slovenskem prevodu in jo je mogoče naročiti preko spletne strani Univerze v Ljubljani, od 10. maja do 1. julija pa s kodo PRSS23 velja 20 % popust.
Od identitete delodajalca in komuniciranja v vrtincu novih tehnologij pa vse do upravljanja krize
V nadaljevanju konference je Laura Smrekar, partnerica v Competu, s Tilnom Sotlerjem, izvršnim direktorjem Dewesofta, in Clemensom Bruggerjem, direktorjem Wolta, govorila o identiteti delodajalca in kako lahko ta pomaga pri obvladovanju krize in sprememb. Domen Dan Gaiman, partner v DD Studios, je postregel s predavanjem o TikToku, vodil pa je tudi okroglo mizo o prihodnosti komuniciranja, na kateri so sodelovali Simon Dobrišek iz Laboratorija za strojno inteligenco ljubljanske Fakultete za elektrotehniko, mag. Simona Kruhar Gaberšček, glavna in odgovorna urednica Marketing magazina in Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana. O vplivu umetne inteligence na prihodnost komuniciranja pa se je Jerneja Faletič, specialistka za vsekanalno izkušnjo uporabnika v Triglav Skladih, pogovarjala s Špelo Poklukar, specialistko strojnega učenja v podjetju Endava, Matjažem Možino, ustanoviteljem in direktorjem 2Mobile ter Urošem Svenškom, vodjo digitala v Agenciji 101.
Tudi drugi dan konference bo vsebinsko pester, začel ga bo Alex Aiken, izvršni direktor v UK Goverment Communications, ki bo naslovil vidik vladnega komuniciranja. Ljiljana Boljanović, generalna direktorica v Olaf&McAteer, se bo posvetila temi kriznega komuniciranja, kako preživeti krizo pa bo osvetlila okrogla miza, na kateri se bo Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja v Lidl Slovenija in predsednica PRSS, pogovarjala s Srečkom Šestanom, poveljnikom Civilne zaščite, dr. Aljo Fabjan, certificirano psihoterapevtko integrativne psihoterapije in Andrejem Krajnerjem, direktorjem Blagovne znamke in komuniciranja v NLB Skupini. O osebnem vidiku doživljanja krize se bodo pogovarjale Mateja Malnar Štembal, partnerica za korporativne zadeve v Roche Slovenija in podpredsednica Združenja ONA VE, mag. Marta Kos, svetovalka podjetjem in mednarodnim organizacijam, voditeljica treningov in coachingov ter predsednica Združenja ONA VE, in dr. Alenka Jelen, izredna profesorica na Univerzi v Stirlingu in Univerzi v Ljubljani. Sledile bodo tri predstavitve primerov dobrih praks, konferenco pa bo zaključil pogovor Maje Kalan, vodje korporativnega komuniciranja v Ljubljanskih mlekarnah, z Davidom Zupančičem, zdravnikom in avtorjem knjige Življenje v sivi coni.
Podeljene nagrade Prizma in Primus
Na letošnji konferenci je PRSS podelil nagrade Prizma, edino priznanje slovenskim komunikacijskim strokovnjakom, ki izraža tudi strokovnost, znanje, ustvarjalnost in učinkovitost na področju stroke odnosov z javnostmi. Nagrade so podelili v 5 kategorijah. V kategoriji B (celoviti komunikacijski programi) sta žirijo s projektom Certifikat družbeno odgovoren delodajalec prepričala Pristop in Inštitut Ekvilib; na področju programov upravljanja sprememb - kategorija C - je nagrado odneslo podjetje Petrol s projektom Energija smo mi, skupaj!, med specifičnimi komunikacijskimi programi - kategorija D - PU Maribor za projekt Izgovori? Če voziš odgovorno, jih ne potrebuješ; v kategoriji E - programi trajnostnega delovanja je s projektom Junaki 3. nadstropja: Odkrij prave junake prepričalo podjetje Propiar in v kategoriji F - uporaba komunikacijskih veščin, komunikacijskih orodij in medijev Statistični urad Republike Slovenije za Komuniciranje na družbenih omrežjih.
Primus, ki ga PRSS podeljuje v sodelovanju z Združenjem manager, je nagrada za komunikacijsko odličnost managerjev in managerk in je edino strokovno slovensko priznanje, ki prepoznava in nagrajuje komunikacijska znanja in veščine vodilnih v podjetjih oziroma organizacijah. Letos je strokovno žirijo prepričala Aleša Mižigoj, lastnica in direktorica družinskega podjetja Medex. Kot je v izboru navedla komisija, jo odlikujeta jasna prezenca in toplina, obenem pa kaže dobro mero podjetnosti in neposrednosti, ki plemenitita tudi poslovne uspehe podjetja.
________________________________________________________________________
Več informacij:
Tamara Pevec Barborič: tamara.pevec@herman-partnerji.si, 040 161 810
Tina Cipot: tina.cipot@gmail.com, 040 697 024