Blog
23. april 2020

[COVID-19, ­ŁÉĆ­ŁÉĹemagajmo ga skupaj] Nina Rus Turuk, odnosi z javnostmi, Skupina ┼Żito

COVID-19_ PRemagajmo ga skupaj (18).png

Vsi odtenki PR-a v ─Źasu korona epidemije ÔÇôali PR-ovska korona po Maslowu

Leto┼ínja pomlad je vsa podro─Źje odnosov z javnostmi v ┼Żitu postavil na glavo. V tem obdobju smo tradicionalno lani izvajali in organizirali ┼ítevilne odmevne dogodke, tako korporativne, kot tiste, povezane z na┼íimi blagovnimi znamkami, ki se bodo sedaj kopi─Źili v jeseni in spra┼íujemo se, kako bomo kakovostno lahko sodelovali prav na vseh?

Vsepovsod smo privabljali mno┼żice ljudi, ki so naenkrat postale neza┼żelene, zbiranje prepovedano.
Fokus vseh nas se je ob razglasitvi karantene povsem preusmeril na izpolnjevanju osnovnih ─Źlovekovih potreb. Kot u─Źna ura pri Maslowu. Vsi smo najprej mno┼żi─Źno pomislili na oskrbo s hrano in osebno varnost, povpra┼íevanje po osnovnih ┼żivilih: moki, testeninah, ri┼żu, trajnih pekovskih izdelkih, ki jih imamo v svojem asortimaju, je v trenutku zraslo do skoraj nerazumnih razse┼żnosti.
Hkrati s tem sem imela kot komunikatorka v proizvodno prehrambenem, pa tudi trgovskem podjetju ogromno komunikacijskih izzivov in dela: na eni strani s pomirjanjem potrošnikov in drugih eksternih javnosti, da je zalog dovolj in da se maksimalno trudimo za njih, po drugi pa z internimi javnostmi.
Ker smo proizvajalci osnovnih ┼żivili obvezani zagotavljati preskrbo prebivalcev, seveda svojih proizvodnih obratov nismo zapirali. Na┼íi sodelavci v proizvodnji, logistiki, maloprodaji, so dobesedno postali novodobni heroji, ki kljub prakti─Źno zaprtju dr┼żave vsako jutro odhajajo na delovno mesto in Slovencem zagotavljajo osnovna ┼żivila. Ostajamo doma in kupujemo slovensko, je postal osrednji slogan vseh komunikacijskih kanalov.
Z uspe┼ínim internim komuniciranjem in tesnim sodelovanjem z na┼ío pravno kadrovsko slu┼żbo smo uspeli dose─Źi, da nih─Źe od na┼íih zaposlenih ni in ne bo ostal spregledan. Poleg vse predpisane za┼í─Źitne opreme smo jim zagotovili (in jim ┼íe zagotavljamo) redno zalogo sve┼żega sadja, vsak od njih prejme tudi dodatek za delo v te┼żkih pogojih. Ostali, ki nam delovne okoli┼í─Źine to omogo─Źajo, delamo na daljavo, od doma, kolikor je le mogo─Źe.

Od ustanovitve kriznega ┼ítaba ┼że v februarju in za─Źetnega komuniciranja prakti─Źno vsak dan novih ukrepov in pravil, nam je ┼íe najmanj preglavic povzro─Źala komunikacija o ustrezni in predpisani higieni. V prehrambni industriji ┼że od nekdaj veljajo strogi higienski predpisi, na┼íe umivalnice pred vhodi v proizvodne obrate so bila ┼że prej videti kot kirur┼íke­čśŐ
In ob vseh teh naporih lahko trdim, da sodelavci še vedno prihajajo na delo z nasmehom in ponosom, da delajo dobro za celotno skupnost.
Maslow bi tu izpostavil samorealizacijo.
To nam uspeva tudi po zaslugi medijev in novinarjev, ki so v teh kriznih okoli┼í─Źinah res sr─Źno povzemali tudi dobre zgodbe in zgodbe posameznikov pokazali v neverjetno pozitivni lu─Źi. S tem pa tudi dokazali, da je tudi good news lahko samo good news. Morda so se v tem obdobju tudi novinarji poistovetili s heroji sodobnega ─Źasa: zdravniki, medicinskim osebjem, komunalnimi delavci, prostovoljci, delavci v ┼żivilskih industrijah ….. in prav je tako!

Na┼íe marketin┼íke aktivnosti in projekti so iz klasi─Źnih tirnic preusmerili v vrtinec novih idej in projektov, ki smo jih uresni─Źevali z neverjetno hitrostjo in odzivnostjo.
V slabih 10 dneh smo na noge postavili in lansirali spletno trgovino z ┼Żitovimi in Podravkinimi trajnimi izdelki in dostavo v vse koti─Źke Slovenije, sve┼że ┼Żitove dobrote dostavljamo na dom z Woltom, v pravem trenutku smo na police in v spletne trgovine lansirali odli─Źne ┼Żitove me┼íanice za hitro pripravo kruha doma. In ker smo se soo─Źili tudi z dejstvom, da dnevnih nakupov v ┼íolah, vrtcih, gostinstvu in hotelih in nam tem potro┼ínje sve┼żega kruha skokovito pada, smo na┼íe top kruhe za┼í─Źitili z dodatno folijo, da le-ti ostajajo sve┼żi dlje ─Źasa in folija nudi ┼íe dodatno za┼í─Źito.

Dejstvo je, da je peka kruha doma in skorajda tekmovanje, kdo bo na ogled preko socialnih omre┼żij postavil najlep┼íi dro┼żasti hlebec, postalo nacionalni ┼íport. Instagram fotografije oblin in izklesanih teles so nadomestile mamljive slike doma pe─Źenih zaobljenih hleb─Źkov in ┼ítru─Źk.
Maslow bi tu izpostavil potrebo po spo┼ítovanju in ugledu­čśŐ No, podpiramo tovrstni nacionalni ┼íport, ─Źe ga izvajate z ┼Żitovo no#1 moko, smo sporo─Źili na┼íim potro┼ínikom. In nenazadnje, na┼íe sledilce na socialnih omre┼żjih nagovarjamo s kampanjo, kako z na┼íimi izdelki brezmejno kulinari─Źno ustvarjati doma.https://www.facebook.com/ZlatoPolje/videos/907547569673627/

Poleg predanosti zaposlenih in zagotavljanja preskrbe s hrano smo se kot prehrambno podjetje odlo─Źili presenetiti s tistim, kar delamo najbolje. Delavcem v zdravstvu, porodni┼ínicah, v oskrbi, prostovoljcem civilne za┼í─Źite in posameznikom in dru┼żinam v stiski smo tik pred velikono─Źnimi prazniki donirali tono ┼Żitovih doma─Źih potic. Za vonj po tradicionalni doma─Źnosti v njihovem domu ali v slu┼żbi, ─Źe domov zaradi razmer ne morejo.
Kot komunikatorja me je izjemno razveselilo pristno veselje in hvale┼żnost, ─Źudovit odziv prejemnikov, javnosti in medijev.

Moj zadnji mesec in pol je zaznamovalo intenzivno interno komuniciranje, usklajevanje z lastniki, z ostalimi na┼íimi pomembnimi dele┼żniki, kot so poslovni partnerji, prevozniki, dobavitelji, in gradnja pozitivnih zgodb, tudi v medijih ter komunikacijska podpora inovativnim novim prodajnim kanalom za potro┼ínike.

┼áele ko smo zaradi same forme dela od doma prvi─Ź primorani napisati poro─Źilo o delu in opravljenih delovnih urah, spoznamo, da, za mnoge morda puhlica, pa vendar resnica: praktiki odnosov z javnostmi delamo 24/7 . To dejansko dr┼żi, v ─Źasu krize in kriznega komuniciranja zagotovo­čśŐ

Prepri─Źana sem, da so za nas PR-ovce razmere zadnjega meseca in pol bile odli─Źen kondicijski trening za prav vsa podro─Źja odnosov z javnostmi na razburkanem poligonu. V tem obdobju mnogi dokazujemo in potrjujemo, da je funkcija odnosov z javnostmi dejansko strate┼íka funkcija v podjetju. In iz tega vidika sem morda celo hvale┼żna za korono.

Deli

Pridru┼żite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni ÔÇô PRSS, Slovensko dru┼ítvo za odnose z javnostmi. PRSS zdru┼żuje ve─Ź kot 300 ─Źlanov iz vse Slovenije. Iz vseh ve─Źjih podjetij. Iz vseh ve─Źjih neprofitnih organizacij, dr┼żavnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmo─Źnej┼íih mre┼ż v Sloveniji!

Postanite ─Źlan
-->