Blog
26. marec 2020

[COVID-19, ­ŁÉĆ­ŁÉĹemagajmo ga skupaj] Matej ─îrnjavi─Ź, Taktik

"Kot vsaka, je tudi aktualna kriza prilo┼żnost za u─Źenje in izbolj┼íanje na─Źrtov kriznega upravljanja in komuniciranja," pi┼íe Matej ─îrnjavi─Ź (Taktik).

COVID-19_ PRemagajmo ga skupajC.png

Pandemija bolezni covid-19 je izjemno resen javnozdravstveni izziv, ki mo─Źno vpliva na prakti─Źno vse pore dru┼żbenega ┼żivljenja, od zdravstva, gospodarstva, ┼íolstva, medijev, javne uprave do kulture. Gre za izjemno kompleksno krizo, za katero lahko pri─Źakujemo, da bo imela daljnose┼żne posledice za delovanje celotne dru┼żbe. Uspe┼ínost odziva nanjo je odvisna predvsem od sposobnosti na┼íega hitrega odzivanja in prilagajanja.

Dr┼żave in podjetja so razli─Źno pripravljena na novo globalno zdravstveno krizo, kar je bodisi posledica odsotnosti ali pomanjkljivosti ustreznih na─Źrtov kriznega upravljanja bodisi podcenjevanja resnosti gro┼żnje in posledi─Źno zapoznelega odziva. Strokovnjaki izpostavljajo ┼ítevilne zamujene prilo┼żnosti za u─Źinkovito spopadanje z novim virusom in uspe┼íno omejevanje njegovih posledic. ─îas za analizo odziva ┼íe pride, ko bo akutna faza za nami, zdaj moramo vsi, tako dr┼żava kot gospodarski subjekti in posamezniki vlo┼żiti vse napore, da kljub kriti─Źnim razmeram obvladamo situacijo. (Krizno) komuniciranje ima pri tem pomembno vlogo.
Komuniciranje dr┼żave: komuniciranje v ─Źasu javnozdravstvene krize je zagotovo med zahtevnej┼íimi, saj narava krize v javnosti izzove psiholo┼íke odzive, kot so strah, stiska in panika. Prav tako pogost obrambni odziv je zanikanje resnosti situacije, vsi od na┼ítetih pa lahko vodijo k neracionalnemu delovanju. Komunikator mora te odzive predvideti ter jih s premi┼íljeno vsebino in na─Źinom komuniciranja v najve─Źji mo┼żni meri nasloviti in pomiriti. Sporo─Źila morajo biti a┼żurna, nedvoumna, dosledna in iz─Źrpna. Avtoritete morajo ljudem dati tudi jasna navodila, kako ravnati, ter ob─Źutek, da imajo nadzor nad situacijo in da jim ljudje lahko zaupajo.
Komuniciranje podjetij: vodstva podjetij lahko zaradi obse┼żnega medijskega poro─Źanja menijo, da bodo imeli zaposleni vse potrebne informacije v zvezi s covid-19, kar pa ni nujno. Podjetja morajo zato poskrbeti, da svojim zaposlenim redno posredujejo informacije o razvoju dogodkov na ravni dr┼żave, ┼íe posebej pa jih morajo redno obve┼í─Źati o ukrepih, sprejetih na ravni podjetja, kot so na primer navodila glede slu┼żbenih potovanj in sestankov, fleksibilni na─Źini dela, morebitne smernice glede karanten in podobno. Podjetja z rednim komuniciranjem z vsemi klju─Źnimi dele┼żniki zmanj┼íajo koli─Źino neto─Źnih informacij ter zagotovijo, da vsi razumejo, kak┼íen vpliv ima kriza na poslovanje podjetja.

Komuniciranje posameznikov: tudi pojav novega koronavirusa spremljajo ┼ítevilne teorije zarote ter ┼íirjenje nepreverjenih, neto─Źnih in potencialno ┼íkodljivih informacij, predvsem na dru┼żbenih omre┼żjih. V negotovih okoli┼í─Źinah, ki v posameznikih pogosto vzbujajo strah pred neznanim, je ┼íirjenje neresnic in polresnic ┼íe posebej problemati─Źno, saj lahko tak┼íno delovanje mo─Źno ogrozi prizadevanja odgovornih za uspe┼íno spopadanje s krizo. Posamezniki naj zato delijo samo preverjene informacije, ki jih pridobijo od kompetentnih virov. Da v celoti upo┼ítevajo navodila pristojnih slu┼żb, kot je NIJZ, je samoumevno.

Kriza zaradi bolezni covid-19 ni edinstven ali neponovljiv dogodek. Kot vsaka, je tudi aktualna kriza prilo┼żnost za u─Źenje in izbolj┼íanje na─Źrtov kriznega upravljanja in komuniciranja, saj bomo le tako na naslednjo globalno krizo, ki se bo prej ali slej pojavila, o tem ni nikakr┼ínega dvoma, (┼íe) bolje pripravljeni.

Deli

Pridru┼żite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni ÔÇô PRSS, Slovensko dru┼ítvo za odnose z javnostmi. PRSS zdru┼żuje ve─Ź kot 300 ─Źlanov iz vse Slovenije. Iz vseh ve─Źjih podjetij. Iz vseh ve─Źjih neprofitnih organizacij, dr┼żavnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmo─Źnej┼íih mre┼ż v Sloveniji!

Postanite ─Źlan
-->