Blog
25. maj 2020

[COVID-19, ­ŁÉĆ­ŁÉĹemagajmo ga skupaj] Brigita Zorec, vodja korporativnega komuniciranja pri Fraport Slovenija

COVID-19_ PRemagajmo ga skupaj (23).png

Komunikatorji, ki delamo na letali┼í─Źih, imamo kar nekaj izku┼íenj z nenadnimi, neznanimi, nenavadnimi, tudi kriznimi situacijami. Bodisi za vajo bodisi resni─Źne, kreirajo na┼í delovni vsakdan. Verjetno bolj kot marsikje drugje, je priprava na krizno komuniciranje za primere letalskih nesre─Ź ali drugih dogodkov, ki lahko resno pose┼żejo v delovanje letali┼í─Źa, del na┼íih rednih nalog. Za letali┼íko dejavnost so zgodovinsko gledano zna─Źilni padci ob globalnih pretresih kot so izbruhi nalezljivih bolezni, teroristi─Źni napadi, gospodarske krize … Za vsemi omenjenimi pretresi so se zgodili hitri odboji in nadaljnja rast letalskega prometa. Tokrat bo druga─Źe.

Ljubljansko letali┼í─Źe, s katerim upravlja Fraport Slovenija, se je hitro in uspe┼íno vra─Źalo na zeleno vejo po dolgotrajnem hiranju doma─Źega prevoznika, ki se je zaklju─Źilo septembra lani. A v─Źeraj ┼íe polni optimizma, smo se zaradi epidemije ─Źez no─Ź prebudili v novo realnost. Letalski promet je dobesedno obstal, letalska in turisti─Źna bran┼ża pa sta zaradi epidemije med najbolj prizadetimi. Tako drasti─Źnega in dolgotrajnega reza v letalski potni┼íki promet ┼íe ni bilo. Odboj bo po─Źasen in bole─Ź, vmes pa se bo potni┼íka aviacija preobrazila. Zaradi epidemije smo ┼że pri─Źa propadanju manj┼íih letalskih prevoznikov in konsolidaciji okoli velikih dru┼żb, ki pa kr─Źijo flote in mo─Źno optimizirajo rede letenja. Pri─Źa smo mno┼żi─Źnim odpu┼í─Źanjem. Pri─Źa smo ┼ítevilnim novim varnostnim ukrepom, ki gredo predvsem v smer varovanja zdravja (z za┼í─Źitno opremo, higienskimi ukrepi, preverjanjem zdravstvenega stanja potnikov in osebja …).  

Vse zapisano je trenutni okvir mojega in dela mojih kolegov. V ─Źasu prepovedi letalskega potni┼íkega prometa smo v Fraportu Slovenija ponosno skrbeli, da so se na letali┼í─Źu odvijale najbolj nujne storitve. Tako so na┼íi sodelavci skupaj s predstavniki drugih nujnih letali┼íkih slu┼żb in poslovnih partnerjev pomagali, da so se potniki z repatriacijskimi leti vra─Źali domov, da je nemoteno tekla oskrba Slovenije z dobrinami in prepotrebno za┼í─Źitno opremo ter da bo letali┼í─Źe na nove ─Źase pripravljeno s sodobno infrastrukturo. Na┼íi prihodki so v tem ─Źasu padli za 85 odstotkov, zaradi zagotavljanja odprtosti letali┼í─Źa in izvajanja nujnih storitev, pa stro┼íki ┼íe vedno ostajajo relativno visoki. Ljubljansko letali┼í─Źe je znova odprto za potni┼íki promet, ko bodo odpravljene ┼íe ovire pri prestopanju meja, pa bo z vra─Źanjem letalskih prevoznikov spet pripravljeno, da z njega za─Źnemo osvajati svet. To so glavne teme, o katerih smo v ─Źasu korone komunicirali. Najve─Źji izziv pa je ┼íele pred nami: pridobiti ponovno zaupanje v varnost in smiselnost letalskih potovanj. V tem nismo sami, zmogli pa bomo le z usklajeno komunikacijo vseh, ki sooblikujemo storitev letalskega prometa na lokalni in globalni ravni.

Posebno skrb v tem ─Źasu namenjamo interni komunikaciji. Intenzivno skrbimo za to, da ohranjamo povezanost s kolegi, ki trenutno nimajo privilegija, da bi imeli delo in so na ─Źakanju na delo doma. Skrbimo za to, da ima dru┼żina skoraj 500 sodelavcev Fraporta Slovenija dovolj informacij za lokalno in globalno razumevanje situacije, v kateri smo se zna┼íli, predvsem pa za razumevanje posledic, ki bodo sledile. Prizadevamo si za realno, pa vendar spo┼ítljivo in empati─Źno podajanje informacij, za komunikacijo v vse smeri, ki, kolikor se le da, miri pred negotovo prihodnostjo. In ki vliva zaupanje v bolj┼íi jutri.

Dve pomembni spoznanji sem pri svojem delu izlu┼í─Źila v ─Źasu korone:

V dobi, ko je socialna distanca postala alfa in omega, ko digitalizacija in virtualizacija pridobivata na pomenu, pri komuniciranju ┼íe vedno najve─Ź ┼íteje osebna komunikacija. Pri podajanju kredibilne, zaupanja vredne, u─Źinkovite in zanesljive informacije je oseben stik, s pogledom v o─Źi sogovornika, neprecenljiv. Vzpostavlja ali ru┼íi zavezni┼ítva ter definira odnose na dolgi rok.
Ne manjka knjig, ─Źlankov in nasvetov o komuniciranju v krizi. ─îeprav je priprava potrebna in dobrodo┼íla, pa je moja izku┼ínja taka, da praksa pri krizni komunikaciji vedno preseneti. Sosledja nepredvidljivih dogodkov in ozra─Źja, nabitega s ─Źustvi, knjige ne zmorejo (p)opisati. To je polje, kjer se teoretiki lo─Źujejo od praktikov ter odli─Źni komunikatorji od povpre─Źnih. In to je polje, kjer spozna┼í, ali je delo komunikatorja res zate.
 

Za konec pa: svet potrebuje varen in delujo─Ź letalski promet. Vznemirljivo ga bo soustvarjati znova!

Deli

Pridru┼żite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni ÔÇô PRSS, Slovensko dru┼ítvo za odnose z javnostmi. PRSS zdru┼żuje ve─Ź kot 300 ─Źlanov iz vse Slovenije. Iz vseh ve─Źjih podjetij. Iz vseh ve─Źjih neprofitnih organizacij, dr┼żavnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmo─Źnej┼íih mre┼ż v Sloveniji!

Postanite ─Źlan
-->