Blog
26. marec 2020

[COVID-19, 𝐏𝐑emagajmo ga skupaj] Tina Cipot, Lidl Slovenija

"Pa je teden 5, ki bo prežet s korona virusom. Kako, teden 5, vprašate?" piše Tina Cipot (Lidl Slovenija).

90389716_10157429503445749_5606935133249601536_n.png

Ker se je v našem podjetju še pred izbruhom korona virusa v Sloveniji, še preden se je Evropa pričela resno soočati z zdravstveno grožnjo, prvič sestala krizna skupina. In smo danes ugotovili, da je tega že skoraj polnih 5 tednov. Zadeve se stopnjujejo in – uf – spreminjajo vsak dan. Večkrat na dan.

O tem, kako pomembno je ukrepati, se usklajevati, biti obveščen, se obveščati, vključevati prave deležnike ob pravem času in komunicirati na pravi način in ob pravem času pravim ljudem … o tem smo do zdaj že veliko prebrali. In sem hvaležna vsem kolegom, ki so zapisali svoje izkušnje in razmišljanja, vse to, kar živijo, doživljajo in delajo, da sem lahko primerjala zapiske, se kaj novega naučila, dobila kakšno novo zamisel ali pa si pritrdila, da je kar delamo in kakor delamo, ok.

Kaj lahko ponudim jaz drugim, me je prešinilo? Kaj pa, če izhajam iz sebe in tega, kar me preveva te dni? Pa da to napišem javno, da si zapišem za uho še sama. Morda bo še komu življenje lažje. Ker nihče ni superheroj.

PRIPRAVA JE VREDNA ZLATA: medijska vprašanja so si velikokrat podobna. Čeprav je prav, da nanje odgovarjamo celostno in ciljno, je to v času, ko jih na ducate uletava skozi cel dan, bolj ali manj podobnih, skoraj nemogoče.

  • TO DO: Pripravite si brief, ki ga sproti dopolnjujete z ukrepi, dogodki, informacijami. Na medijska vprašanja – razen, če so resnično zelo specifična – odgovarjate kar s celostnim briefom. V kolikor se dogaja v podjetju veliko, lahko brief vsak dan pošljete tudi na relevantna uredništva in tako skrbite za stalni dotok aktualnih informacij.

POVEZOVANJE JE KLJUČ: Kdo je kdo in kaj nam lahko pove? Morda najtežje od vsega. Da lahko komuniciraš, moraš »biti pri koritu«, pravočasno. S pravimi ljudmi.

  • TO DO: Ena na ena iskren pogovor o tem, kaj področje odnosov z javnostmi potrebuje, kakšne informacije in kako hitro. Če je le možno, bodite del krizne skupine. Naredite si seznam relevantnih ljudi v podjetju, s podrobnim zapisom, katere so njihove teme in kako vam lahko pomagajo. Dopolnjujte seznam sproti.

OSTANI PRI SVOJEM POSLU: Četudi je izredno enostavno na svoja pleča prevzeti še naloge drugih oddelkov (komunikatorji smo malo »narejeni« v to smer, kajne?), pa je potrebno sploh v krizi vedeti, kaj je in kaj ni naše delo. To ne pomeni, da ne dajemo idej, ne hodimo naokoli z odprtimi očmi, ne iščemo dobrih praks in ne predlagamo … a ni naša stvar vsak vijak, vsaka rokavica, vsaka vrata. Če me razumete

  • TO DO: Iskren pogovor s sabo, do kod lahko in od kod naprej bo nekdo drug!

HRANA: Hitrica dneva bo poskrbela za to, da bo popoldne, kot bi mignil, želodec pa prazen. Sendvič, dostava pizze, čokoladice iz avtomata! Kriva! Nekaj razmisleka dan prej in nekaj škatlic za prenašanje hrane, pa je skrb odveč, telo pa napolnjeno z dodatno (bolj zdravo) energijo. Sploh če ne delamo od doma (jaz ne, zato o tem, kako preživeti doma – kot se je pošalila moja kolegica – v smrtonosni bližini hladilnika, žal ne morem kaj prida svetovati).

  • TO DO: Nekaj dobrih zamisli (babice so to znale!) za večerjo ali kosilo preko vikenda in to v količini, da ostane še za enega lačnega za naslednji dan. Po možnosti obrok, ki je dober, tudi če je hladen. Ne bo vedno možnosti za pogrevanje.

NASPI SE: Še taka energijska bomba se slej ko prej sprazni. Brez počitka bo šlo samo nekaj časa. Pa še to vse slabše in vse težje. 8 ur naj bo pravilo. Vsaj 7!

  • TO DO: Najdi glasbo, ki je pomirja, uspava … Meditativna morda? Klasična? Karkoli, kar pomaga. Vsekakor pa vsaj eno uro pred spanjem – odklop od telefona, tudi televizije, če gre.

DUŠA IN SRCE: Nujno potrebni so trenutki, ko se odklopimo od teme. Ja, kriza je, a kriza bo še hujša, če bomo tudi mi v slabi formi. Dobra komedija na teveju, sprehod v naravo, igranje z otrokom … nekaj, kar nam vzame balast s hrbta vsaj za malo. Brez neta.

  • TO DO: Dogovor z domačimi, da se o službi ne pogovarjate. Dogovor v službi o »nekriznih« uricah in o tem, da se spoštuje počitek vseh. Seveda bo kdaj kaj nujnega. A ni vse vedno nujno.

Aja, pa smejat se morate. Nujno. Humor je najboljša rehabilitacija. Pomaga pa tudi Dubioza Kolektiv - ponedeljkov live 😉

Deli

Pridružite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni – PRSS, Slovensko društvo za odnose z javnostmi. PRSS združuje več kot 300 članov iz vse Slovenije. Iz vseh večjih podjetij. Iz vseh večjih neprofitnih organizacij, državnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmočnejših mrež v Sloveniji!

Postanite član
-->