Blog
23. april 2020

[COVID-19, 𝐏𝐑emagajmo ga skupaj] Nina Rus Turuk, odnosi z javnostmi, Skupina Žito

COVID-19_ PRemagajmo ga skupaj (18).png

Vsi odtenki PR-a v času korona epidemije –ali PR-ovska korona po Maslowu

Letošnja pomlad je vsa področje odnosov z javnostmi v Žitu postavil na glavo. V tem obdobju smo tradicionalno lani izvajali in organizirali številne odmevne dogodke, tako korporativne, kot tiste, povezane z našimi blagovnimi znamkami, ki se bodo sedaj kopičili v jeseni in sprašujemo se, kako bomo kakovostno lahko sodelovali prav na vseh?

Vsepovsod smo privabljali množice ljudi, ki so naenkrat postale nezaželene, zbiranje prepovedano.
Fokus vseh nas se je ob razglasitvi karantene povsem preusmeril na izpolnjevanju osnovnih človekovih potreb. Kot učna ura pri Maslowu. Vsi smo najprej množično pomislili na oskrbo s hrano in osebno varnost, povpraševanje po osnovnih živilih: moki, testeninah, rižu, trajnih pekovskih izdelkih, ki jih imamo v svojem asortimaju, je v trenutku zraslo do skoraj nerazumnih razsežnosti.
Hkrati s tem sem imela kot komunikatorka v proizvodno prehrambenem, pa tudi trgovskem podjetju ogromno komunikacijskih izzivov in dela: na eni strani s pomirjanjem potrošnikov in drugih eksternih javnosti, da je zalog dovolj in da se maksimalno trudimo za njih, po drugi pa z internimi javnostmi.
Ker smo proizvajalci osnovnih živili obvezani zagotavljati preskrbo prebivalcev, seveda svojih proizvodnih obratov nismo zapirali. Naši sodelavci v proizvodnji, logistiki, maloprodaji, so dobesedno postali novodobni heroji, ki kljub praktično zaprtju države vsako jutro odhajajo na delovno mesto in Slovencem zagotavljajo osnovna živila. Ostajamo doma in kupujemo slovensko, je postal osrednji slogan vseh komunikacijskih kanalov.
Z uspešnim internim komuniciranjem in tesnim sodelovanjem z našo pravno kadrovsko službo smo uspeli doseči, da nihče od naših zaposlenih ni in ne bo ostal spregledan. Poleg vse predpisane zaščitne opreme smo jim zagotovili (in jim še zagotavljamo) redno zalogo svežega sadja, vsak od njih prejme tudi dodatek za delo v težkih pogojih. Ostali, ki nam delovne okoliščine to omogočajo, delamo na daljavo, od doma, kolikor je le mogoče.

Od ustanovitve kriznega štaba že v februarju in začetnega komuniciranja praktično vsak dan novih ukrepov in pravil, nam je še najmanj preglavic povzročala komunikacija o ustrezni in predpisani higieni. V prehrambni industriji že od nekdaj veljajo strogi higienski predpisi, naše umivalnice pred vhodi v proizvodne obrate so bila že prej videti kot kirurške😊
In ob vseh teh naporih lahko trdim, da sodelavci še vedno prihajajo na delo z nasmehom in ponosom, da delajo dobro za celotno skupnost.
Maslow bi tu izpostavil samorealizacijo.
To nam uspeva tudi po zaslugi medijev in novinarjev, ki so v teh kriznih okoliščinah res srčno povzemali tudi dobre zgodbe in zgodbe posameznikov pokazali v neverjetno pozitivni luči. S tem pa tudi dokazali, da je tudi good news lahko samo good news. Morda so se v tem obdobju tudi novinarji poistovetili s heroji sodobnega časa: zdravniki, medicinskim osebjem, komunalnimi delavci, prostovoljci, delavci v živilskih industrijah ….. in prav je tako!

Naše marketinške aktivnosti in projekti so iz klasičnih tirnic preusmerili v vrtinec novih idej in projektov, ki smo jih uresničevali z neverjetno hitrostjo in odzivnostjo.
V slabih 10 dneh smo na noge postavili in lansirali spletno trgovino z Žitovimi in Podravkinimi trajnimi izdelki in dostavo v vse kotičke Slovenije, sveže Žitove dobrote dostavljamo na dom z Woltom, v pravem trenutku smo na police in v spletne trgovine lansirali odlične Žitove mešanice za hitro pripravo kruha doma. In ker smo se soočili tudi z dejstvom, da dnevnih nakupov v šolah, vrtcih, gostinstvu in hotelih in nam tem potrošnje svežega kruha skokovito pada, smo naše top kruhe zaščitili z dodatno folijo, da le-ti ostajajo sveži dlje časa in folija nudi še dodatno zaščito.

Dejstvo je, da je peka kruha doma in skorajda tekmovanje, kdo bo na ogled preko socialnih omrežij postavil najlepši drožasti hlebec, postalo nacionalni šport. Instagram fotografije oblin in izklesanih teles so nadomestile mamljive slike doma pečenih zaobljenih hlebčkov in štručk.
Maslow bi tu izpostavil potrebo po spoštovanju in ugledu😊 No, podpiramo tovrstni nacionalni šport, če ga izvajate z Žitovo no#1 moko, smo sporočili našim potrošnikom. In nenazadnje, naše sledilce na socialnih omrežjih nagovarjamo s kampanjo, kako z našimi izdelki brezmejno kulinarično ustvarjati doma.https://www.facebook.com/ZlatoPolje/videos/907547569673627/

Poleg predanosti zaposlenih in zagotavljanja preskrbe s hrano smo se kot prehrambno podjetje odločili presenetiti s tistim, kar delamo najbolje. Delavcem v zdravstvu, porodnišnicah, v oskrbi, prostovoljcem civilne zaščite in posameznikom in družinam v stiski smo tik pred velikonočnimi prazniki donirali tono Žitovih domačih potic. Za vonj po tradicionalni domačnosti v njihovem domu ali v službi, če domov zaradi razmer ne morejo.
Kot komunikatorja me je izjemno razveselilo pristno veselje in hvaležnost, čudovit odziv prejemnikov, javnosti in medijev.

Moj zadnji mesec in pol je zaznamovalo intenzivno interno komuniciranje, usklajevanje z lastniki, z ostalimi našimi pomembnimi deležniki, kot so poslovni partnerji, prevozniki, dobavitelji, in gradnja pozitivnih zgodb, tudi v medijih ter komunikacijska podpora inovativnim novim prodajnim kanalom za potrošnike.

Šele ko smo zaradi same forme dela od doma prvič primorani napisati poročilo o delu in opravljenih delovnih urah, spoznamo, da, za mnoge morda puhlica, pa vendar resnica: praktiki odnosov z javnostmi delamo 24/7 . To dejansko drži, v času krize in kriznega komuniciranja zagotovo😊

Prepričana sem, da so za nas PR-ovce razmere zadnjega meseca in pol bile odličen kondicijski trening za prav vsa področja odnosov z javnostmi na razburkanem poligonu. V tem obdobju mnogi dokazujemo in potrjujemo, da je funkcija odnosov z javnostmi dejansko strateška funkcija v podjetju. In iz tega vidika sem morda celo hvaležna za korono.

Deli

Pridružite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni – PRSS, Slovensko društvo za odnose z javnostmi. PRSS združuje več kot 300 članov iz vse Slovenije. Iz vseh večjih podjetij. Iz vseh večjih neprofitnih organizacij, državnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmočnejših mrež v Sloveniji!

Postanite član
-->