Blog
26. januar 2021

[COVID-19, ­ŁÉĆ­ŁÉĹemagajmo ga skupaj] mag. Mihaela Leskovec, TSmedia, d.o.o.

29.jpg

Ko so se v prvem valu epidemije, za─Źela zapirati vrata podjetij in smo na daljavo komunicirali z na┼íimi strankami, smo za─Źutili, da so se majhna podjetja najbolj zna┼íla na preizku┼ínji in v negotovosti, kako bodo pre┼żivela. Odlo─Źili smo se pomagati z izpostavitvijo zgodb podjetnikov, ki so v tem obdobju pokazali veliko mero iznajdljivosti, inovativnosti, saj smo verjeli, da je vsaka zgodba lahko spodbuda za vse ostale.  

Spomladi smo predstavili 15 zgodb#KoronaIzku┼ínje (od vinarja, frizerke, gostilne, arhitekturnega biroja, proizvajalca sen─Źil, pridelovalca paradi┼żnikov …), zdaj z njimi nadaljujemo. Obisk spletnega mesta se je pove─Źal za 20 % (cilj je bil 5).  

Poslovni asistent Bizi je orodje, ki s podatki o podjetjih (poslovni in finan─Źni) ter naprednimi analizami olaj┼ía odlo─Źitve o tem, s kom je dobro poslovati in komu se je bolje izogniti. Ne gre za bistveno orodje, ki bi ga stranke res nujno potrebovale za svoje delo, ampak jim pomaga, olaj┼ía delo. Zato smo se v marcu, ko smo se za─Źeli spopadati z odpovedmi naro─Źnin in vpra┼íanji, zakaj naro─Źnino obdr┼żati, za─Źeli spra┼íevati, kaj vse ┼íe lahko ponudimo na┼íim uporabnikom, da jim pomagamopremostiti te┼żko obdobje. Poleg razli─Źnih promocijskih akcij in ponudb ter webinarjev, nasvetnih ─Źlankov, smo prilo┼żnost pomagativideli v tem, da produktu dodamo vrednost z zgodbami. Tega potenciala v 13 letih, odkar obstaja produkt na trgu, nismo znali videti ali prepoznati, saj je bil vedno fokus le na uporabi orodja in njegovih funkcionalnostih.  

K izboru zgodb in podjetnikov smo najprej povabili na┼íe prodajne svetovalce, ki imajo prvi stik s trgom in strankami, ki so neposredno in prvi za─Źutili njihovo stisko. Pozneje, ko so se zgodbe za─Źele ┼íiriti prek dru┼żbenih omre┼żij, ko so jih podjetniki s ponosom delili, smo dnevno dobivali nove in nove predloge.  

Veliko podjetij se kljub izjemnim uspehom med epidemijo ni ┼żelelo izpostaviti (zaradi ┬╗slovenske nevo┼í─Źljivosti┬ź, ┬╗─Źe nam gre dobro, dobimo in┼ípekcijo┬ź), zato smo bili hvale┼żni, da smo kljub vsemu uspeli pridobiti 15 zgod podjetnikov, ki so kljub te┼żkim razmeram naredili korak naprej, si upali stopiti iz cone udobja in delili zgodbo.    

Kot klju─Źno ciljno skupino smo identificirali samozaposlene in zaposlene v podjetjih, to so tisti, ki v najve─Źji meri obiskujejo in uporabljajo Bizi. Osredoto─Źili smo se tudi na tiste, ki jih zanimajo gospodarstvo in poslovni nasveti.  

Klju─Źno sporo─Źilo je bilo ┼íiriti optimizem in navdihovati za spremembe.  

Z zgodbami smo ┼żeleli vzbuditi pozornost in presekati tok negativne energije v gospodarstvu in med novicami. ┼Żeleli smo izpostaviti predvsem tiste,ki so znali hitro in u─Źinkovito prilagoditi poslovanje, poiskati alternative, da so ─Źim bolj ubla┼żili padec prihodkov. Med njimi so zgodbe tak┼ínih, ki so se res odli─Źno zna┼íli, popolnoma nadomestili padec prihodkov, se usmerili v novo dejavnost, omogo─Źili vse, kar prej ni bilo na voljo (npr. dostava na dom, spletno naro─Źanje, preureditev podjetja, novi prostori …).  

Najprej je bil cilj pridobiti zgodbe iz razli─Źnih dejavnosti ter tako pridobiti vpogled v razli─Źne segmente trga in te┼żav, s katerimi se soo─Źajo podjetja. Hkrati smo pripravili na─Źrt izpostavljanja zgodb (kje, kdaj, kako), predvsem smo se osredoto─Źili na to, da bomo izkoristili lastne medije v podjetju (brez kakr┼ínega koli zunanjega pla─Źanega zakupa).  

Klju─Źna orodja, ki smo jih uporabili, so bila: 

  • Skupna #KoronaIzku┼ínje podstran ter samo spletno mesto Bizi 
  • Profili na dru┼żbenih omre┼żjih 
  • Spletni oglasi 
  • Sistemska out of office sporo─Źila z vabilom k ogledu zgodb 
  • Elektronska po┼íta (mailingi) za manj┼íe in ve─Źje naro─Źnike, registrirane in testne uporabnike 
  • Novice na zunanjih digitalnih zaslonih 
  • Intranet in elektronska po┼íta PR TSmedia ter intranet Skupine Telekom Slovenije   

Objavljali smo po dve zgodbi na teden, in sicer na spletnem mestu Bizi. Potem smo zgodbe raz┼íirili na sklop Posel danes na Siol.net ter jih kot opomnik za navdih in spodbudo po┼íiljali na┼íim naro─Źnikom ter v prilagojeni razli─Źici testnim in registriranim uporabnikom. Zgodbe smo izpostavljali z zgodbami in objavami na Instagramu, Facebooku, Twitterju ter LinkedInu, v prilagojeni razli─Źici tudi na dru┼żbenih omre┼żjih medija Siol.net ter na zunanjih digitalnih zaslonih po Ljubljani. Za ve─Źjo vpletenost sledilcev smo na dru┼żbenih omre┼żjih uporabili ankete, ozna─Źevanje podjetij, glasovanja, termometre … 

Za pove─Źanje dosega smo izkoristili lastne medije Siol.net, Bizi, Tis in najdi.si, in sicer v seriji oglasov ┬╗V krizi se porajajo najbolj┼íe ideje┬ź.  

Najve─Źji u─Źinek pa so dosegli sami podjetniki, ki so zgodbe delili po svojih kanalih, posamezne zgodbe so imele po nekaj 10 delitev, najbolj brana zgodba iz serije #KoronaIzku┼ínje pa je bila kar 2000 % bolj brana kot povpre─Źna novica na Biziju do takrat. Mnogim izmed njih se je po objavah pove─Źal tudi promet (odziv vinarja, arhitekturnega biroja, kmeta). 

Ko se je prvi val epidemije kon─Źal, smo zgodbe #KoronaIzku┼ínje nadomestili s Plus zgodbami, v katerih izpostavljamo dose┼żke podjetij in primere dobrih praks, bomo pa s #KoronaIzku┼ínjami v novembru nadaljevali, saj nam podjetja ┼że pi┼íejo, da izpostavimo primere iz njihovega okolja. Opa┼żamo namre─Ź, da je drugi val epidemije prinesel ┼íe ve─Ź iznajdljivosti, npr. v gostinskem sektorju, in tak┼íne zgodbe, menimo, da je nujno, da jih izpostavimo.    

Hinko Ka┼ínik, direktor podjetja Pristar, d.o.o. nam je zapisal: ┬╗Vesel sem pristopa, ki ste ga ubrali. Super ste, da izpostavljate pozitivne zgodbe. To Slovenija, ljudje in gospodarstvo zdaj potrebujejo.┬ź  

S ┼íirjenjem zgodb se je obisk spletnega mesta v maju pove─Źal za 20 % - vir MOSS (na─Źrtovali smo, da bo obisk nekoliko zrastel, do 5 %, nismo pa pri─Źakovali, da bodo zgodbe tolikokrat deljene in izpostavljene na dru┼żbenih omre┼żjih). Branost zgodb je bila za nekaj 10 % vi┼íja kot branost obi─Źajnih gospodarskih novic.  

Ob 2.250 sledilcih je bil doseg strani na Facebooku v maju in juniju v povpre─Źju 6x ve─Źji kot je bil npr. v oktobru (dosegel je tudi do 30.000 uporabnikov).  

┼átevilke pa vsekakor prese┼żejo odzivi, ki smo jih dobili od strank in ve─Źja prodaja njihovih izdelkov oz. storitev. Kljub epidemiji smo tudi s pomo─Źjo zgodb uspeli prepre─Źiti padec prodaje in dose─Źi na─Źrtovano prodajo polnih pla─Źljivih naro─Źnin na Bizi.  

Nau─Źili smo se, da lahko tudi spletno mesto, kot je Bizi, ki je prvotno namenjeno dostopu do kontaktnih, finan─Źnih podatkov za slovenska podjetja, ustvarja vsebino, ki lahko doda vrednost osnovnemu poslanstvu produkta. V pol leta smo uspeli percepcijo finan─Źnega pripomo─Źka ┼że nekoliko spremeniti, saj vse ve─Ź strank in uporabnikov prepoznava Bizi kot sti─Źi┼í─Źe uporabnih poslovnih vsebin (kjer lahko vsak najde poleg gospodarskih novic tudi nasvete, razpise, zgodbe o uspehu).

Deli

Pridru┼żite se nam

Pridi, Razmisli, Snuj in Spremeni ÔÇô PRSS, Slovensko dru┼ítvo za odnose z javnostmi. PRSS zdru┼żuje ve─Ź kot 300 ─Źlanov iz vse Slovenije. Iz vseh ve─Źjih podjetij. Iz vseh ve─Źjih neprofitnih organizacij, dr┼żavnih ustanov in institutov. Strokovnjake iz agencij in samostojne svetovalce. Postanite del ene najmo─Źnej┼íih mre┼ż v Sloveniji!

Postanite ─Źlan
-->